Chia Tohumu Kullanırken Dikkatli Olun!

Tags

 

     Günümüzde popüler olarak kullanılmaya başlayan chia tohumu hakkında ne kadar bilgi sahibiyiz bilmiyorum.Ben de adını,fotoğraflarını bol bol gördüm.Heryerde zayıflama önerisi olarak paylaşılmış.Ama detayları pek az sayfada mevcut.Önce bir araştırma yapayım diye düşündüm.Sonra faydaları nelerdir,zararı var mı varsa nelerdir gibi sorulara cevap aramaya başladım.Chia tohumunu hakkında öğrendiklerimi ve ne amaçla kullandığımı sizlere anlatmak istedim.
       Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Okuduğum bilgilere göre iki yemek kaşığı chia tohumu iki dilim ekmek demektir.Yani sanmayın ki gün boyu her öğün chia tohumu yiyip bir mucize ile karşılaşıp tüm kilolarım gidecek.Öyle birşey mümkün mü bilmiyorum ama 48 gramdan sonra fazlaca bir yan etkisi olduğunu okudum.Ve bence bir öğün chia tohumu yiyip üzerine ek gıda da yapılınca pek bir faydası olmayacak.Amerika'da zayıflatmadığıda kanıtlanmış.Tokluk süresini uzattığı kanıtlanmış ama bunun yanında chia tohumu da lifli bir yapıya sahip olduğu için diğer besin maddeleriyle de tokluk süresinin uzatılabileceğini söylüyorlar.Bana kalırsa günde 1 tatlı kaşığı chia tohumu gün boyu tok tutmaz.Tabi ki bunu süte,suya,meyve tabaklarına koyarak yiyorsunuz biliyorum ama bence öğünlerde belli lifli maddelerle kendimize menü hazırlamak gözümüze daha çok hitap eder diye düşünüyorum zayıflama açısından.Diyetisyenlerin anlattığına göre dikkat edilerek kullanılması gereken bir yiyecek.Ve belli hastalıkları olan insanların kullanmasını da tavsiye etmiyorlar.Tansiyon hastaları ve kan sulandırıcı kullanan insanlarda kanama riskini artırıyormuş.Söylediklerime bakarak zararlı bir yiyecek gibi algılamayın çok fazla yararı var.Ama kullanmadan önce oranına ve yan etkilerine dikkat etmek çok önemli. Okuduğum bilgilere göre günde 1 tatlı kaşığı öneriyor doktorlar.Omega-3 değeri açısından oldukça zengin bir besin maddesi olarak belirtiliyor.Sütten daha değerli bir besin maddesi olarak görülüyor yani içerdiği değerler bakımından.Ve boşaltım sistemine aşırı yardımcı olan bir besin maddesi olması da belirtiliyor.Kabızlık sorunlarını giderip,metobolizmayı hızlandırıyormuş.Kalp ve damar sağlığı için çok yararlıymış.Çünkü içerisinde bol miktarda Omega-3 var.Kan şekerini düzenleyip gün boyu enerji verebiliyormuş.Vücudu toksinlerden arındırıp,temizliyormuş.Edindiğim bilgiler bunlar.
Peki ben chia tohumunu ne amaçla ve nasıl kullanıyorum.
      Ben chia tohumunu içerisinde barındırdığı değerler için kullanıyorum.Yani içerisinde vitamin,protein,lif,Omega-3 vs. barındırdığı için yararlı olduğunu düşünüyorum.Ve zayıflamak için de kullanmıyorum.Yani tok tutma oranı olarak kuru gıdalarla eş değerde olduğu kanıtlanmış zaten.Sadece yararlı kısmı için yiyorum anlayacağınız.Onu da meyve tabağıma katarak yiyorum.Sizde ayrıntılı araştırın ve dikkatli kullanın.Zayıflamak için kullanıyorsanız bence doktor tavsiyesi üzerine kullanın.