İNTERNET REKLAMCILIĞI NEDİR? TÜRLERİ NELERDİR? KISACA

Reklam, bir şeyi geniş kesimlere tanıtıp, beğenmelerini sağlamak ve bu sayede tanıtılan şeyin daha çok beğenilip, satın alınmasını sağlamak amaçlı söz, yazı ve benzeri araçlarla yapılan her türlü tanıtma çabası reklam olarak ifade edilmektedir.
Günümüz dünyasında reklam olayı Teknoloji’nin de gelişmesi ile birlikte sadece eskisi gibi televizyonlarda ve kitle iletişim araçlarında değil günümüz insanının en çok kullandığı alan olan internet dünyasında da kendini bol miktarda göstermeye başlamıştır. İnternet sörfü dediğimiz olayda gezindiğimiz her noktada açılan pencerelerle reklamlara rastlayıp bir sürü ürünü bir şekilde görmüş ve tanımış oluyoruz.

Ama tabi reklam deyip geçmemek lazım internet reklamları kendi içinde bölümlere ayrılıp kendilerine göre bir görev üstlenmekte ve türlerine göre ayrılmaktadır. Bunlar,

I.    İçerik Ağı Reklamları: Bu reklam uygulamasında reklamı verenler ve bunu yayınlayanlar vardır. Bu sistemde reklamlar yayınlayan kişilerin web sitelerinde gerekli kodların eklendiği noktalarda görülmektedir. Burada reklam anahtar kelimeyle bağlantılı olarak site ile uyumlu bir şekilde görüntülenmektedir. Bu tür reklamda reklamı tıklayan kişi aslında başka bir şey ararken reklamla karşılaşmaktadır. Burada tamamen tesadüfi sonucunda ürüne rastlamış olur. Bu reklamı yayınlayan kişiler reklamın tıklanma oranına göre para kazanmaktadır. Ve açıkçası çok fazla gelir getiren reklam tanıtma olayıdır. Bu nedenle sırf içerik ağı reklamları uygulamak için bile açılmış birçok site bulunmaktadır.

II.    E-Mail Reklamcılığı: Bu tarz reklam sisteminde insanlar ilgilendikleri konudaki reklamları görüp takip edebilmek için o firmanın listelerine kaydolurlar. Ve bu sayede tanıtım amaçlı reklam mailleri alırlar. Bu tür reklamlarda reklamı yapılan ürünün satın alınma olasılığı içerik ağı reklamlarına göre belki daha yüksektir. Ama yine de bu reklamlar daha az kişiye ulaştığından etkinliği azdır. Bu tür reklamlarda tanıtımın ardından artık almak istemiyorsanız iptal edebileceğinize dair linkte bulunmaktadır.

III.    Arama Motoru Reklamları (SEM): Bugün aradığımız bir şeyi bulmak için arama motorları çok sık kullanıldığından en etkili reklamcılık sistemi arama motorları reklamlarıdır. Bu reklamlar sponsor bağlantılı olarak görüntülenmektedir. Burada reklamı veren reklamın ne şekilde, nerede ne kadar süreyle görüntüleneceğini belirlemektedir.

İnsanlar arama motorlarını çok fazla kullandıkları için bu reklamların kitlelere ulaşma hızı diğerlerine göre hem daha fazla hem de daha etkilidir.

IV.    Web Site Reklam Alanları: Bazı web sitelerinde özel olarak belirlenmiş reklam alanı bölümleri vardır. Bu sitelerde belli dönemde ve sürede reklamlar yararlanmaktadır. Buradaki reklamların etkinliği sitenin popülerliğine göre değişmektedir. Bu sitelerdeki reklamların etkinliği eğer site popülerse içerik ağı reklamlarından daha yüksek olabilmektedir.

V.    Reklam Siteleri: Bu tarz yerlerde genel olarak reklamlar ücretsiz olarak yayınlanmaktadır. Bu reklam yöntemi çok etkili bir yöntem değildir. Sitenin yoğunluğuna ve bilinmişliğine göre değişmektedir.

VI.    Sosyal Ağ Reklamları: Bu reklam türü artık neredeyse kullanmayan kalmayan sosyal ağları açtığımızda kenarlarda gördüğümüz reklamlardır. Günden güne etkileri ve popülerlikleri artmaktadır.