Çilek Fondü (Diyet)

Tags


Diyet yaparken ki çektiğimiz en büyük sıkıntı şeker krizlerine girmemiz.Kan şekerimiz düşüyor,şekerli birşeyler yiyim halim kalmadı gibi cümleleri bol bol kullanıyoruz.Ve bu da diyetimizi bozmamıza yetecek bir durum oluyor.Gidiyoruz bir çikolata alıyoruz o gün boyunca 1 tane çikolata ile gün boyu almamamız gereken kaloriyi alıyoruz.Yani ben kendimden biliyorum inanılmaz çikolata yiyen nir insanım.Diyete giriyorum işte başlıyorum halim kalmadı demeye ki ben yiyerek diyet yapan biriyim,bana göre aç kalınarak diyet yapılmaz.Ha yanlış anlamayın gidip her sabah bir ekmek bitirmiyorum.Ya da işte karbonhidrat tüketmiyorum.Neyse işte sürekli şeker krizine giriyorum diyet yaptığımda gidip elma yiyorum 1-2 saat etkili oluyor sonra tekrar başlıyor.Çok şekerli şeyler tüketenler eminim beni anlıyordur.Sonra buna birkaç çözüm ürettim ve sizlerle paylaşmak istedim.
      Öncelikle çilekli fondüyü birazcık diyet moduna geçirmiş olabilirim.Çikolata yemememiz gerektiği için hem yağ yaktıran hem de şekerimizi dengeleyecek efsane bir formül paylaşacağım sizlerle.
     Diyet fondü için malzemeler:
   *2 kaşık yoğurt
   *3 çay kaşığı tarçın
   *1 çay kaşığı hakiki süzme bal
   *Birkaç tane çilek
    Diyet fondünün hazırlanışı:

  Öncelikle yoğurtla balı iyice karıştırıyoruz.Balın gerçek bal olması çok önemli.Balı yoğurdun içinde eritiyoruz yani.Güzel bir kıvama getirdikten sonra iki çay kaşığı tarçını yoğurda direk ekliyoruz.İyice karıştırdıktan sonra üzerine kalan 1 çay bardağı tarçını serpiştiriyoruz.Çileklerimizi hazırlıyoruz.Çatala batırıp batırıp afiyetle yiyoruz.
      Şimdi kafanızda canlanacak sorulardan ve yapmam gereken uyarılardan bahsedeceğim.
Öncelikle bal kilo yapmaz mı?Evet balı alıp ekmeğe tereyağını sürüp üzerine de balı sürüp yersek bal kilo yapar.Ama günde sadece 1 kaşık bal ve o da yoğurdun içine eklenmiş bal kilo yapmaz.Balın 1 kaşığında sadece 15 kalori olduğu söyleniyor.Bizim yediğimiz en küçük çikolatada dahi 100 kalori var.Siz belirleyin farkı.Çilekle birleşince bu kalori bize fazla değil mi?Sadece öğlen yemeğinizi bu fondü olarak belirlerseniz hayır değil.İnanın gün boyu ayakta tutuyor.Beni şu şekilde anlamanızı istemem 10-15 tane çilek 2 kase yoğurt karışımı elbette bu da olmaz.O zaman kilo alırsınız.Ama bir öğlen yemeğinizi 4-5 çilekle yoğurt karışımını yiyerek geçirirseniz hem gün boyu enerjiniz yerinizde olur hem de kilo almazsınız.
Ve en önemlisi tarçın-yoğurt karışımı yağ yakar.Yağ yakmanıza çok yardımcı olur.Bal ve çilek koymadan sadece tarçın yoğurtta yiyebilirsiniz.
Şunu da unutmayalım eğer zayıflamak ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak istiyorsak günde en az 2 litre su içmeyi unutmuyoruz.
Umarım yardımcı ve destek olabilmişimdir.Diyet yapıp zayıflayacağım diye bedeninizi hırpalamayın kendinize güzel çareler sağlıklı besinler bulun.Tüm kadınların zayıflaması dileğiyle.